SELF-PORTRAIT
BANK’s Archives & Relics - 1991-2003

17.10.12 – 17.11.12
Opening October 16th 2012, 6pm


An exhibition organised by Gallien Déjean

FOR A DECADE, THE CHAOTIC INSTALLATIONS, EXHIBITIONS BRIC-A-BRAC, FALSE TABLOIDS AND FLYERS IRREVERENT PRODUCTS THAT BANK HAS ATTACKED THE BRITISH SCENE OF THE 1990S.
CREATED BY YOUNG GRADUATES OF ART SCHOOLS, BANK IS A GROUP OF ARTISTS SINCE ITS CONTOURS FLUCTUATING NUMBERS HAVE CONTINUED TO EVOLVE OVER THE YEARS. BETWEEN 1991 AND 2003, ORGANIZED BANK TWENTY EXHIBITIONS. MOST HAVE OCCURRED IN AREAS THAT THE GROUP HAS OPENED IN SHOREDITCH IN EAST LONDON (BANKSPACE, GALLERIE POO-POO). AS ITS NAME SUGGESTS, BANK PARODIED ENTREPRENEURIAL ACTIVITIES TO DENOUNCE THE ART MARKET. THE GROUP HAS DEVELOPED AN ART OF PARADOX CLAIMING POSTURE SARCASTIC, NIHILISTIC MEGALOMANIAC. EFFECTIVE SELF-PROMOTION IN THE SERVICE OF A TASTE FOR PROVOCATION REGRESSIVE AND SCATOLOGICAL. PROJECTS BANK CHARGES WERE VIRULENT, SOMETIMES CONTROVERSIAL, AGAINST THE CONSENSUS AESTHETIC DOMINANT DISCOURSES AND CULTURAL HYPOCRISY.

This project enjoys the support of Fluxus, Franco-British Fund for Contemporary Art, Grrrrr, Mairie de Paris, Mairie du XIe arrondissement and La Biennale de Belleville.



///////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

SELF-PORTRAIT
BANK’s Archives & Relics - 1991-2003

Une exposition conçue par Gallien Déjean

DEPUIS UNE DÉCENNIE, LES INSTALLATIONS CHAOTIQUES, DES EXPOSITIONS BRIC-À-BRAC, DES TABLOÏDS FAUSSES ET DES DÉPLIANTS PRODUITS IRRÉVÉRENCIEUX QUI BANK A ATTAQUÉ LES BRITANNIQUES SCÈNE DES ANNÉES 1990.
CRÉÉ PAR LES JEUNES DIPLÔMÉS DES ÉCOLES D'ART, BANK EST UN GROUPE D'ARTISTES DEPUIS SES CONTOURS FLUCTUANTS CHIFFRES N'ONT CESSÉ D'ÉVOLUER AU FIL DES ANS. ENTRE 1991 ET 2003, ORGANISÉ BANQUE VINGTAINE D'EXPOSITIONS. LA PLUPART ONT EU LIEU DANS LES ZONES QUE LE GROUPE A OUVERT SES PORTES EN SHOREDITCH À EAST LONDON (BANKSPACE, GALERIE POO-POO). COMME SON NOM L'INDIQUE, BANQUE PARODIÉ ACTIVITÉS ENTREPRENEURIALES POUR DÉNONCER LE MARCHÉ DE L'ART. LE GROUPE A DÉVELOPPÉ UN ART DU PARADOXE POSTURE SARCASTIQUE PRÉTENDANT, MÉGALOMANE NIHILISTE. EFFICACE D'AUTO-PROMOTION DANS LA FONCTION D'UN GOÛT POUR LA PROVOCATION RÉGRESSIF ET SCATOLOGIQUE. FRAIS PROJETS DE LA BANQUE ÉTAIENT VIRULENTS, PARFOIS CONTROVERSÉES, CONTRE LES DISCOURS DOMINANTS CONSENSUS ESTHÉTIQUES ET L'HYPOCRISIE CULTURELLE.

Avec le soutien de Fluxus, Franco-British Fund for Contemporary Art, Grrrrr, la Mairie de Paris, la Mairie du XIe arrondissement et La Biennale de Belleville.